Smaken är som baken...

Har haft en kul och intensiv vecka med massa härliga kunder! Tänk vad mycket trevliga människor man lär känna genom det här jobbet! Det är det som är så roligt, bortsett från att det är skitkul att få göra fina naglar :-)

Har varit slarvig med kameran, så det blir inte mycket bilder att visa från veckan som varit.  Ska bättra mig nästa vecka helt enkelt. Nästa vecka är det lönevecka- phu. Full fart.

Hade en ny kund i veckan som har varit hos någon annan innan, men som tröttnade på att gå där. Den här kunden gillar fransk manikyr och trivs bäst med det, men där hon gick innan blev hon så less på tjat om att fransk var så tråkigt, att hon skulle prova nåt nytt. Tillslut så lessnade kunden, hon började känna sig dum som var så tråkigt och bara ville ha "vanligta franska". Och så ska det ju inte vara! Självklart ska kunderna inte känna sig dumma för att dom inte vill ha crazy/glittriga/dekorerade/spetziga/blingade naglar! Alla är vi olika.

Personligen så tycker jag att fransk manikyr är fräscht och ser stilrent ut och passar jättebra på andra men inte på mig själv. Jag vill ha färg och glitter, det blir jag glad av.
Jag älskar att dekorera naglar och få va lite crazy, men jag skulle aldrig tjata på någon kund att få dekorera. Det är upp till var och en. Sen självklart kan man föreslå och visa kunderna vad det finns för alternativ mer än just franska. Men som sagt, alla är olika och så måste det få vara.



Light Elegance- världens bästa gelé enligt mig :-)


Kommentarer
Postat av: Charmkatti

Självklart ska kunden få bestämma, det är ju kunden som betalar ;-)

Men precis som du säger så föreslår jag oxå lite bling eller bara en liten prick för att liva upp det hela, och oftast går det hem och kunden kommer tillbaka och vill ha mer :-)

2010-05-23 @ 19:56:15
URL: http://www.charmkatti.se
Postat av: keit

Men gu stackars kund som blivit tjatad att göra dekorationer. Så skulle jag aldrig göra mot mina kunder. Det är ju de som bestämmer. Man visar vad man kan göra men inte att man tjatar. Sen uppattar ju alltid olika parter också olika. .-) Ha en skön söndag och kram

2010-05-23 @ 22:33:37
URL: http://vackranaglaristhlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0