Lite fredagsgnäll

Livet som egen företagare är inte alltid så lätt. Det är jättekul att få jobba med det man älskar, men som sagt, lätt är det inte.
Rent ekonomiskt så är det inte så lätt för det första. Klart man kan tjäna pengar i nagelbranchen, men man måste jobba hårt, och helst ska man utveckla sig mer än att bara hyra in sig på en salong. Helst ska du ju tjäna pengar på något mer än att bara sitta och fila. För enkel mattematik är att du kan inte ha mer än ett visst antal kunder per dag. Du hinner helt enkelt inte. Och det är inget liv att jobba 12 timmar per dag 6 dagar i veckan.

Men strunt i det, det var inte det jag skulle komma till.

Jag ringde just och skulle boka om en läkartid som jag fått på remiss (Inget allvarligt, jag är inte dödssjuk :-)). Just den tiden jag fick var mitt i löneveckan och min kalender är full. Hon föreslog lite andra tider den veckan som jag såklart inte kunde. Då säger hon med myndig röst: Du kanske skulle tänka lite mer på hälsan och prioritera den först!
Meh, hallå? Jag förklarade att jag var egen företagare och att jag inte bara kunde ta ledigt hur som helst, men hon bara typ suckade.
Blur så trött. Om jag inte jobbar så får jag inga pengar, och jag kan inte bara boka av eller boka om en kund hur som helst, kunderna har ju oxå ett liv och planerar sin kalender. Har jag en fullbokad vecka kan jag inte boka om en kund, för jag har verkligen ingen ny tid att erbjuda.

Och visst, hade jag varit dödssjuk så hade jag ju såklart prioriterat min hälsa och tagit första bästa tid.

Sådär ja, nu har jag fått gnälla av mig lite, nu känns det bättre :-)

Kram på Er alla och ha en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: keit

Ha ha ja ibland kan det vara skönt att skriva av sig det hjälper faktiskt. ha nu en underbar helg och kram på dig. Pözz

2010-05-14 @ 10:22:41
URL: http://vackranaglaristhlm.blogg.se/
Postat av: C,,,

Du gumman, om det är mig du har bokad på någon av tiderna de hade att erbjuda så skjut upp mig till veckan efter vet ja :) Klart du ska tänka på din hälsa vännen! Vad det än är för koll så är det klart du ska gå dit!



kram

2010-05-14 @ 20:53:37
Postat av: annica

C, tack det är lugnt :-) Fick en bra tid så det löser sig. Kram å krya på dig nu!

2010-05-15 @ 00:07:49
URL: http://nageloasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0