Billigt eller dyrt?

Lustigt hur folk uppfattar saker och ting olika. Här i veckan så satt jag och filade på min kund (som gjort naglar i 100 år och även är lite i nagelbranschen) och då säger hon efter att ha setat och tittat på min prislista
 -Vad låga priser du har!
Efter en halvtimme så kommer det in en ny kund och bokar tid för naglar, så frågar hon vad det kostar.
 -Oj vad dyrt utroppar hon när hon får höra priset.
Min kund skrattade och sa
-Jag som just satt och sa att det var så billigt här!

För dom som har lite koll vet att saker och ting kostar, och att även om man skulle villja vara jättebillig så går det inte. För ALLT KOSTAR.

När jag jobbar så betalar jag:
Skatt
Moms
Hyra
Telefon
Bredband och hemsideavgifter
Material
Maskiner som fläktar UV lampor och Elfil.
Försäkring
Kurser
Förbrukningsmaterial
Kontorsmaterial

Listan kan göras lång över alla utgifter!

Sen är det ju faktiskt så att det är MITT JOBB, jag sitter inte bara och gör naglar för att det är kul, visst är det det roligaste som finns, men det är även det jag lever på. 
Vem skulle vilja jobba för 50:- i timmen? Inte jag iaf.

Så tänk lite på det innan ni gnäller över att det är dyrt.
Visst, klart man vill att saker ska va billiga, men så är det inte i vårat sammhälle, vi bor inte i Thailand där saker är superbilligt, så är det bara...

Nu är dom som tittar in till mig inte så oförskämda som dom som kommer in och frågar vad frisörerna tar för en klippning. Oftast är det män som frågar, och när dom får veta att det kostar 360:- så kan dom vara så jäkla otrevliga oförskämda och dryga och slänga ut sig saker som: Oj vad dyyyyrt, nä då går jag någon annanstans, *fnys*!
Frisörerna har vant sig, dom bryr sig inte, men jag blir så jävla förbannad på dom! Jag vill typ springa efter och banka lite vett i dom och säga till dom att dom är dumma i huvudet.
360:- för en klippning med tvätt och styling/fön som tar ca 45 min.
Vad tror dom egenligen, att frisörera tjänar 360:- på det rakt i fickan eller? Och jag kan lova att dom här herrarna har en bra mycket högre timmlön än frisörerna har!

Nä, tänk till lite innan tack :-)



Kommentarer
Postat av: C...

jag diskuterade faktiskt det där med en arbetskollega idag som är så imponerad av mina naglar, för du gör dem verkligen fantasiskt fina. Hon gjorde misstaget i veckan att inte ringa till dig som jag föreslagit utan gick till en tjej på södra sidan om stan som arbetar med samma material men tar 350 kr för dem... ja man får vad man betalar för, nu är hon jätteledsen för de ser verkligen inte ut som hon hoppats, massor med lim och klet under naglarna och helt söndertrasade nagelband efter oförsiktig filning samt att det är gele upp på nagelbanden vilket kommer se ut som 17 sedan när de växer ut... tror faktiskt hon kommer kontakta dig för att se vad du kan göra och gå till dig framöver :) Men som sagt, för den tiden du lägger ner och för resultatet framförallt så tycker jag du har bra priser, inte billigt, inte svindyrt men så åtminstone jag har råd att fortsätta gå och alltid ha fina händer. Kram!

2010-05-01 @ 22:46:13
Postat av: Annica

Oj då, det lät inte så kuligt!

Be henne ringa mig så kan jag se om jag kan hjälpa henne på något sätt.

Kram!

2010-05-02 @ 00:01:55
URL: http://nageloasen.blogg.se/
Postat av: keit

Håller helt med dig Annica och tyvärr är detta ett ämne som man får ta upp gång på gång om och om igen. Keep on smiling :-)

2010-05-02 @ 16:55:11
URL: http://vackranaglaristhlm.blogg.se/
Postat av: Annika

Hihihi tror bestämt att jag va den kunden som du fixade naglarna på blink

U GOOOOOO GIRL!!!

2010-05-06 @ 02:37:18
URL: http://angelstar.blogg.se/
Postat av: Adéle

Gud va bra skrivet! Jag ska precis starta upp mitt nagelföretag och det är verkligen jättesvårt att sätta priserna. Det känns som att man sätter dem för alla andras skull och inte för sig själv som faktiskt ska leva på det.

2010-06-08 @ 15:17:00
URL: http://adelesnagelmakeri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0