Att välja rätt utbildning!

Det här med att välja skola och utbildning är inte alltid det lättaste.
Jag gick min utbildning hos Scandinavian Manicure och lärde mig jobba med deras Brisa Gelé. I det stora hela är jag nöjd med den utbildningen, det är en väldigt bra grund att stå på. Det var kvalitet och en mycket seriös utbildning. Minus var att det var aldeles för stora grupper, vi var aldeles för många elever samtidigt, och utbildningen var jätteintensiv, så det var lite jobbigt och väldigt stressigt. Man hann inte med.


Sen valde jag att gå vidare och arbeta med Light Elegance´s gele, som jag tycker är en jättebra gelé att arbeta med. Då gick jag en endagarsutbildning hos KN nailproducts. LE´n är som sagt en väldigt bra gelé och utbudet är stort, det finns geléer för alla olika typer av naglar. Det jag verkligen gillade och fortfarande gillar är att hos Karin på KN Nailproducts så är man alltid välkommen. Känner man att man som ny inte riktigt har kläm på saker så är man alltid välkommen att komma till hennes salong/skola och sitta brevid och kika på hur hennes tjejer arbetar, och få extra hjälp om det är nåt du inte riktigt greppar, och du behöver inte betala något extra för det (som man måste på en del andra utbildningar). Och Karin är alltid där som ett bollplank, och är det något så kan man alltid vända sig till henne.


Här är Min Nagelkompis Anna Karin och jag när vi övar på varandra i skolan. Vi träffades på Scandinavian Manicures utbildning och fann varandra första dagen. Hon gick oxå över till LE och vi har följt varandra sen dess. Hon jobbar nu i Norrtälje där hon driver en jättemysig butik och salong som heter Treat


Det var inte lätt i början vill jag lova! Det tog tid och blev väl inte allt för snyggt haha...


Det finns en massa olika märken på material ute på marknaden, man får höra sig för och prova sig fram tills man hittar det man är nöjd med.

Det man ska vara noga med när man väljer utbildning är att kolla så att skolan är godkänd av SANSA.

Nagelforum är en jättebra sida där man kan läsa mer om vad man ska tänka på när man väljer utbildning.

Har sett att det finns nagelutbildningar som man kan köpa billigt på Blocket, och även distansutbildningar, och jag säger bara BIG no no. Man får det man betalar för, och att arbeta som Nagelterapeut är inte bara att kleta på lite gelé och sen e det klart, nä, det är så mycket mer än så!

På en serös utbildning så lär man sig om handes anatomi och om nagelns uppbyggnad, hygien, nagelsjukdommar och mycket mycket mer.

***********************************************
Så kolla runt och var lite noga när ni väljer Er utbildning!
***********************************************


Den här jättetummen och tjusiga handen hittade jag på Tom Tits i sommras: 

  
Här kan man se hur nageln är är uppbyggd och hur handen ser ut.

Ni som har gått nagelutbildningar, vad tyckte ni var bra och dåligt med just er utbildning?


Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

jag gick oxå på scandianvian-manicure. vi var 6 st elever å det räckte gott å väl. minus var oxå att det var så mkt hemma praktik då man inte hade lika stor möjlighet att få svar på de frågor man undrade över osv... jag gick den på sveavägen, gick du den på gärdet eller vart den ligger?

kramiz! jo, ska du me ut på julbordet 5 dec???!!!!!!! :o)

2009-10-25 @ 17:53:43
URL: http://annesommar.blogg.se/
Postat av: Heidi. die Nagelhexe

jag gick hos Karin och håller med det som du har skrivit att man är alltid välkommen. vi var 3 stycken elever men man känner att man måste öva o öva. Jag hade önskat lite mer praktiska råd och övning i återbesök för vi lärde oss bara hur man gör nya set och hur man bygger naglar för det fick vi bara se ej öva. kram

2009-10-26 @ 10:10:20
URL: http://nagelhexe.blogg.se/
Postat av: keit

Ja det finns mycket mer man vill lära och ibland så får man inte lära sig precis allt på en utbildning utan i efterhand. Man vill alltid lära sig mer. Jag saknade mer företagsrådgivning, ekonomi, malla , återbesök. :-) Kraaam ja typ däckad fortfarande jobbat ju hela helgen.

2009-10-26 @ 22:59:27
URL: http://vackranaglaristhlm.blogg.se/
Postat av: Karin

ha ha..gölle Keit hade du varit med den dagen då de andrade mallade så hade du fått kläm på det. Men du kom inte. Du tyckte att du var klar.



Tack söta Annica jag blev helt tårögd.... Fint du skrev om mig... Inte så ofta sånt händer ha ha...

2009-10-27 @ 19:01:49
URL: http://lightelegance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0