BUS

Var ju och gjorde soldusch i förrgår efter att ha blivit tipsad av en kund. Har solduschat mig förut, men då på ett ställe där dom har som en kabin man går in i så sköts det automatiskt, det här var manuellt, det var en tjej som sprayade mig.
 Kan väl säga att det blev väl sådär... Hon frågade hur brun jag ville bli, och då sa jag att jag inte ville få för mycket färg, för jag rätt blek sedan innan. Sen när det var klart och jag tittade mig i spegeln så var min första tanke- oh my god. Då sa hon att det skulle bli ännu mer färg sen när jag kom hem!

Dagen efter så kände jag mig som en sån här engelsk white trash tant med bus (brun utan sol) beroende. Vet ni vad jag menar? Dom här kvinnorna i engelska förorter som är 50+ och som tror att dom är 20, som har korta leopardkjolar och är lite med bruna än alla andra.

Känns som att det blir bättre av en sån här kabindush, det blir jämmnare lixom. Nu är min ena arm och hand mycket brunare, ser helknäppt ut när jag har händerna brevid varrandra. Sen har jag vita fläckar på kinden, och benen är ojämna. Fötterna ska vi inte tala om, snacka om fläckiga. Jag kunde inte ha mina slip in skor igår utan var tvungen att ha ett par ballerina för att det såg så illa ut.
Så jag är som sagt inte helnöjd med resultatet. Vill oxå säga att jag har gjort precis som man ska både före och efter.
Sen förstår jag såklart att det är svårt att få ett resultat som är helt 100....

Så nu undrar jag, vad har ni för erfarenheter av brun utan sol på salong? Några tips?


 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ha ha ha! Vad rolig du är!

Ser tanterna du beskriver framför mig, för visst finns dom!

Men vad hände med solskyddsfaktor och... trumvirrvel



mer trumvirrvel



...solen!?!?



Ut på balkongen, gräsmattan, eller parbänken och ta på dig kjol (så du kan visa valfritt mycket ben) och ett linne eller tubtopp så du slipper ränder!



Tänk på att alla BUS-produkter lägger sig i "groparna" i huden och bildar små, små, mörka prickar. Tittar man tillräckligt noga ser man om en person använder BUS eller inte...



Nä, ut i solen med dig!



KRAM!

2010-06-05 @ 09:46:19
URL: http://www.nagelvran.blogspot.com
Postat av: Malin

Fy vad tråkigt att bli fläckig :(



Men hoppas att du får en bra helg ändå :)

2010-06-05 @ 10:27:35
URL: http://crazyaboutpink.com
Postat av: annica

Hehe, jag har för dåliga pigment för att bli brun, så det spelar ingen roll hur mycket jag solar...

2010-06-05 @ 16:56:39
URL: http://nageloasen.blogg.se/
Postat av: Charmkatti

Men oj!

Kan dock inte låta bli att skratta, förlåt;-)

Men ser dig framför mig som en just sån tant du beskriver, haha ;-)

Jag har bara gjort soldusch en gång, då i kabin, vart inte så där jättenöjd då...

2010-06-07 @ 09:43:37
URL: http://www.charmkatti.se
Postat av: C..

Det finns ett bra ställe med manuell dusch av kunnig personal nära Brommaplan som jag kan tipsa om nästa gång vi ses. de är super men annars kan jag mest tipsa om att använda skrubbhandskar på de ställen som är flammiga eller för bruna så blir resultatet jämnare.



Kram vännen!

2010-06-09 @ 12:41:14
Postat av: Linda

Hej Annica..

På min nagelsalong i Mariestad säljer jag sol spray på burk..Tan Can heter den..Tycker det är den bästa på marknaden..Men då får du spraya dig själv..Gå ut på Evince hemsida och kika..Vill du ha tips hur du ska göra får du gärna höra av dig..

2010-06-12 @ 09:07:17
Postat av: Monika

Hej Annika



Oj då det var inte roligt att ser ut så här efteråt.

Jag driver en salong med även en spray tan och jag frågar inte kunder hur brun du vill vara utan man måste göra hudanalys och hittar ett rätt nyans till varje kund man kan inte spraya bara på annars blir det precis som du berättar för brunt till fel hud färg blir fläckigt och även ser gult ut, Det absolut viktigaste är att scrubba sig med rätt scrubb som INTE inehåller någon olja så att vätskan man sprayar på inte stötts bort och tex bli fläckigt då också.Man ska också använda sig av blockeringkräm så att man inte ser tex smutsig ut på hander eller ben eller äventuella extra torra ställen. Det är också bra att innan behandling börja smått förbereda hud genom att sörja in sig med hudlotion så att huden är återfuktad när det dags sedan att spraya sig. Du kan läsa mera på min hemsida vad man bör tänka. Har du blivit informerat på detta sättet och även gjort som jag har berättat hur man ska göra då är det väl peronen i sig som behöver öva mer på spraya. Hoppas att du inte kommer känna aldrig mer spraytan för så ska man ju absolut inte ser ut. Lycka till nästa gång om du gör det men tänk på det jag sa annars spring därifrån. Mvh Monika

2010-07-15 @ 00:30:20
URL: http://www.konstnaglarnu.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0