Trött på snö... längtar till sooooool

Tittar ut genom fönstret och ser att det snöar. I dag igen. Alltså hur mycket kan det snöa egentligen? Det finns ingen hejd! Jag har verkligen gillat den här vintern, den har ju varit fantastisk, men, hallå det räcker nu! Börjar tröttna på att man inte kan gå utanför dörren utan att fluffa in sig i sin varma (men inte så eleganta) jacka och varma (men inte så sexiga) skor. Jag vägrar frysa, så jag kör varmt och bekvämt före snyggt :-)

Lääääängtar till sol och värme i Dubai, bara 21 dagar kvar!

I det här klimatet är det extra viktigt att ta hand om sina händer, man blir lätt torr och naglarna blir extra sköra.

Mitt tips är:

NAGELOJA- Ger näring till nageln och gör nagelbanden mjuka

HANDCREME- Gör torra händer mjuka







Även om man inte vill ha material på sina naglar kan man unna sig att gå på Manikyr, fräscha upp händer och naglar och få dom tjusigt lackade. Det gör susen på vintertrötta händer!

Det här ingår när man gör en vanlig manikyr hos mig:

Önskad längd och form filas, naglarna poleras, nagelbanden mjukas upp och nagelolja masseras in i nagelbanden för att ge näring till nageln och att göra nagelbanden mjuka. Handmassage med en väldoftande handcreme från CND.
Avlutas med lackning av naglarna.

Sen kan man ju välja att göra en SPA Manikyr, då ingår:

Önskad längd och form filas, naglarna poleras, nagelbanden mjukas upp och nagelolja masseras in i nagelbanden för att ge näring till nageln och att göra nagelbanden mjuka. En uppfriskande peeling för både hand och underarm följt av en härlig inpackning som gör händerna mjuka och lena. Handmassage med en väldoftande handcreme från CND.
Avlutas med lackning av naglarna.


Det här är Therese, hon gjode Manikyr och valde ett snyggt lack från China Glaze, och fick händerna masserade med en skön creme från CND med lite skimmer i som gör händera skimmrande och fina!


Kommentarer
Postat av: keit

Heta naglar graaaa . . . . jag ääälskar snö så länge det är skottat. Men de har inte skottat sen vi kom hem här utanför så det är liiite jobbigt att gå. Men annars mer snö åt folket ha ha kramen

2010-02-13 @ 17:05:37
URL: http://vackranaglaristhlm.blogg.se/
Postat av: Rosie

Haha jag vet, hellre tjock än pinnsmal =) Iaf på karlen! Hehehe jag vet jag har rolig humor ibland =D Men vi är en bajsfamiljen, vi kallar varandra bajs och hunden för bajs så då passa det perfekt!



<Kram

2010-02-13 @ 20:40:20
URL: http://lillabajsfamiljen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0