Koll på pengarna


*Bild lånad från www.tv3.se*



Mitt favvoprogram lyxfällan tog ikväll upp en familj som satt riktigt i skiten. Killen hade haft 3 företag som alla hade konkat, och killen hade noll koll på sina papper och resultatet blev att han blev dömd för bokföringsbrott.
Att fibbla med sin bokföring är verkligen ett allvarligt brott i det här landet, och även om man inte fuskat medvetet så blir man dömd.

Är man egen företagare så måste man ha koll, och har vet man inte hur saker funkar så måste man ta reda på det.

Många nageltjejer (ja jag skriver nageltjejer för att det oftast är tjejer som jobbar med naglar) har enskilda firmor, och det är inte så avancerat egentligen. Men man måste vara noggran att man har alla papper i ordning och att man sköter bokföringen och inte struntar i att betala in skatten.

Tycker man att det är svårt med allt sånt så kan man ta hjälp av en Redovisningsbyrå. Hellre lägga lite pengar på det och att allt blir rätt än att strunta i allt bara för att man inte orkar ta tag i det och inte ha nån koll. Man kan tex få lite hjälp i början att skaffa bra rutiner och komma överens om vad det är man ska göra själv och vad man kan behöva få hjälp med.

EKAD är en redovisningsbyrå som hjälper små till medelstora företag med allt vad redovisning och ekonomi innebär.  Klicka på bilden så kommer du till deras hemsida om du vill läsa mer om företaget. 
 


EKAD har hjälpt mig en massa att ha koll på mina papper. Även om jag kan göra mycket själv så är det skönt att nån kan ha koll på mig, att jag gör rätt.

Tillslut så kan jag bjuda på mitt bästa ekonomitips, när vi ändå håller på att snacka Ekonomi;

Det är inte inkomsterna man blir rik på, det är utgifterna! :-)

***Vad är ert bästa ekonomitips?***

Nu blir det bums i säng, är trött som en klubbad säl. I morgon är det upp tidigt till ännu en härlig arbetsdag!,
Kram och god natt!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Tackar, tackar! Alltid kul när någon uppskattar just spetsiga naglar!

2009-10-23 @ 11:12:05
URL: http://nagelvran.blogspot.com
Postat av: Heidi. die Nagelhexe

håller med vad du har skrivit:) ett tips som jag o de tjejerna som gick utbildning sammtidigt var att vi delade upp glitterburkarna vilket gjorde att man fick 12 burkar glitter i olika färger ist för 3.

fin blogg sköt om dig //H

2009-10-23 @ 17:07:02
URL: http://nagelhexe.blogg.se/
Postat av: AnnLouise

så! har just länkat från min blogg till din! kramiz!

2009-10-23 @ 22:51:39
URL: http://annesommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0