Nageloasen likes Shellac!

När jag var på ATTITUDE mässan så gjorde bästa Sandra en ShellacManikyr på mig. Jag hade läst om CND´s Shellac och var nyfiken på om det verkligen var så bra som folk sa.
Det är ett lack med egenskaper som ett Gel. Det härdas i en UV-lampa som Gelé men är lika tunnt som ett vanligt nagellack. Inget smet eller klet, Klart, snyggt och hållbart! Det ska sitta i minst 2 veckor.


 

Sandra jobbar i Solna och är grym på naglar. Hennes FB sida hittar ni här.



Mina korta och tråkiga naglar fick ett rejält uppsving!
Jag blev jättenöjd, jag som har ganska tunna och uttorkade naglar, jag måste ha dom lackade om jag inte har material på dom. Och vanligt lack ger lixom inte samma fina yta som shellacen. Och under mammaledigheten kan jag inte direkt påstå att jag varit så noga med dom. Knappt nån olja, inga diskhandskar... 
Hela handen fick ett lyft av manikyren.
Sen när det var klart så var det helt torrt och jag kunde gå och mingla på mässan utan att vara rädd om naglarna.
Nu återstod det bara att se om det höll vad det lovade!




Efter 8 dagar så var naglarna fortfarande lika fina!!!



När det gått 14 dagar så hade det skavts av jätte lite i kanten av ena tummen. Sen blir det ju en liten utväxt oxå man ser. Men lixom, 14 dagar!
Wow, jag blev helt såld!
Och jag kan tillägga att jag inte alls varit försiktig eller noga med olja och så, för jag ville verkligen testa hur det satt utan att man var vidare rädd om naglarna!

När man sen tar bort shellacen så behöver man inte fila och hålla på, utan man löser upp med accetonpads.

Jag har alltid gillat att ha naglarna lackade, men när jag började jobba med naglar så blev det att jag slutade med det, för det bara skavdes bort och så när man jobbade. Då körde jag med färgad gelé med glitter och annat kul i stället. Det är oxå fint, men jag har saknat att ha helfärgade naglar. Så tycker jag det är rätt så snyggt att ha korta lackade naglar. Så nu kör jag Schellac på mina korta naglar. Shellacen gör oxå att mina naglar inte går av eller skivar sig. Det skyddar naglarna mer än ett vanligt lack.

Självklart så har jag tagit in Shellac i min behandlingsmeny, och på hemsidan kan ni läsa om vad jag erbjuder för olika shellacbehandlingar.

Under Januari och Februari har jag erbjudande på ShellacManikyr:

Manikyr med SHELLAC 300:- (ord 400:-)

Önskad längd och form filas, döda hudceller på nageln tas bort. Nagelbanden mjukas upp och nagelolja masseras in i nagelbanden för att ge näring till nageln och göra nagelbanden mjuka. Naglarna lackas med Shellack. Avslutas med handmassage med en väldoftande handcreme från CND. (har du redan shellac på naglarna innan Manikyren ingår det borttagning av den gamla shellacken)

(vill du ha fransk manikyr tillkommer 50:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0