Hemmafix

Nu är det ju en månad sen jag fixade till mina egna naglar, och utväxten började synas rätt ordentligt. Så jag fixade igår till dom lite.
Jag är noga med mina naglar, oljar dom varje dag och håller mig till "reglerna".
Så dom sitter bra på mig, dom växer ju såklart, men efter en ca 2-3 veckor så brukar jag fila till formen och längden på dom, så att dom inte blir allt för långa, och att formen är snygg.
Jag har typ aldrig av någon nagel (har gjort naglar i 14 år och kanske har brutit av en nagel 3 ggr)  och jag får inte släpp (inte nu med LE´s gelé) . Som sagt, jag sköter mina naglar som man ska och är rädd om dom :-)

När jag gjorde mina naglar sist så hade jag i bakhuvudet att jag skulle göra dom själv nästa gång oxå, och jag måste ju säga att göra naglar på mig själv inte hör till favoritsysslesättningen. Så man vill ju göra det så enkelt för sig som möjligt.
Därför hade jag massa glitter och grejer på ganska långt ner på nageln när jag gjorde dom för 4 veckor sen:



Jag la det långt ner för att det inte skulle synas någon utväxt när nageln växte.

Så eftersom att jag inte hade några släpp, naglarna såg ok ut så blev det en snabbfix nu.
Fila till form och längd, rugga upp ytan, på med bonder, sen Super Shiny och sen klart!
Funkar iaf några veckor till, sen ska jag nog gå till någon annan och ta ner dom så att dom blir korta och fina. Korta naglar med lack är ju riktigt snyggt, speciellt till hösten.

Snabbfix:

FÖRE:




EFTER:

Kommentarer
Postat av: Annika

Super fina ju...du är BÄST!!

Ses på onsdag för lite fix & mys ;)

2010-10-16 @ 02:42:52
URL: http://angelstar.blogg.se/
Postat av: Katti

Smart drag att lägga dekor längre ner.

Håller med dig, det är rätt trist att göra naglar på sig själv. Jag måste ta mig iväg och få dom gjorde, är lite less på att fixa mina själv...

2010-10-18 @ 16:28:50
URL: http://www.charmkatti.se
Postat av: Cecilia

Du är så dutti du!

Jag har blivit helt fäst vid lila, har faktiskt inte ens gillat den färgen förut men nuuu! Lajki lajki!



Vad ska man säga om igår... hoppas den typen av dag ALDRIG kommer igen!



Kramis

2010-10-20 @ 11:04:54
URL: http://nagelvran.blogspot.com
Postat av: keit

Det gäller att vara nytänkande. .-)

2010-10-20 @ 21:44:03
URL: http://vackranaglaristhlm.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha ja det va verkligen ILLA :) Hoppas att du och magen mår bra.

2010-10-23 @ 15:39:18
URL: http://crazyaboutpinkl.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0