Hembesök :-)

Tror ni det fanns stöm i Sumpan idag då? Visst, till en början, men sen dog den igen. Strömavbrott igen! Suck! Löningsvecka = Katastrof! Helt galet, sånt här borde inte kunna hända.
Idag varade det ett par timmar, men nog så att det ställer till det för kunderna! Fick boka om en del och ringa och trixa med tider hit och dit, inge kul! Och man vet ju inte hur länge det varar, så man kan ju inte planera direkt. Suck igen.

När det slocknade satt jag och skulle göra ett nytt sett på en tjej som heter Malin. En nygammal kund som haft ett uppehåll men nu skulle hon ha fina naglar för att gå på Bal i morgon. Så vad gör man då när man har påbörjat, satt på tippar,  och just när man ska börja med gelén så slocknar ljuset? Vi satt och väntade en halvtimme och hoppades på att det skulle komma igång, men det gjorde det ju såklart inte. Sen kom paniken, man kan ju inte gå på bal med halvfärdiga naglar lixom!
Som tur var så bor hon en kvarts promenad från salongen, så jag packade ner en lampa och det jag behövde, så promenerade vi hem till henne och fortsatte i hennes kök :-)



Tack Malin för ditt tålamod och hoppas att balen blir lyckad :-)

Kommentarer
Postat av: CharmKatti

Hej!

Tack för din kommentar:-)

Jag har precis gått min utbildning till nagelterapeut, och det är Ez flow som jag jobbar med. Nästa lördag är det dags för examen...

Vilket elände med strömmen förresten, håller dom på med nåt bygge i närheten?

Kram

Katti

2009-11-28 @ 14:22:35
URL: http://www.charmkatti.se
Postat av: Linda

Bra jobbat Annica! Tur att du är full av idéer och hittar på lösningar!

Kram

2009-11-28 @ 22:39:04
URL: http://harligavardag.wordpress.com
Postat av: keit

Men gu stackarna :-( Vilket tur att du kunde rädda en kund. Ha ha ha du är BÄST !! Kram på dig ...

2009-11-30 @ 22:57:20
URL: http://vackranaglaristhlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0